3 lipca 2013

Zpagetti - informacje dla ciekawskich



Zpagetti zadomowiło się u nas na dobre! Robicie fajne dzierganki i macie mnóstwo pomysłów na wykorzystanie tej włóczki, jednak nie wszyscy wiedzą wystarczająco dużo i pojawiają się pytania. Jaka jest grubość Zpagetti? Ile właściwie waży motek? Lepsze druty czy szydełko? Które szydełko najlepiej wybrać do dziergania? W tym wpisie postaramy się Wam odpowiedzieć na te i inne pytania. A więc zaczynamy! :)


Co to jest Zpagetti?

O włóczce Zpagetti pisaliśmy już kilka razy. Najłatwiej zatem będzie sprawdzić nasz wpis Zpagetti - z czym to się je? Pokrótce przypomnimy, że Zpagetti to włóczka powstająca z odpadów włókienniczych. W związku z tym jest ekologiczna i często niepowtarzalna - faktury, odcienie i grubości zakupionych motków mogą się różnić od siebie w szerokim zakresie. W naszym sklepie grupujemy Zpagetti pod niepowtarzalnymi nazwami, dzięki czemu nie ma problemów przy zakupach. Warto jednak przy zakupie rozważyć ilość motków, bo za tydzień lub miesiąc może już nie być danego koloru i faktury na doróbkę. Zpagetti jest bardzo popularne. Ma mnóstwo kolorów, bardzo szybko przybywa robótki i (w przeciwieństwie do ciętych ręcznie koszulek) zwykle w motku ma tylko kilka węzełków, a sama nitka zwija się w ładny rulonik


Jaka jest grubość Zpagetti?

Zpagetti ma kilka milimetrów grubości. Zwykle grubość Zpagetti wynosi od 4 do 10 milimetrów, w zależności od tkaniny, z której powstało. Na zdjęciu obok możecie zobaczyć różnice w grubości nici.

Jaka jest grubość Zpagetti? Zwykle od 4 do 10 milimetrów.

 

 

Ile waży motek Zpagetti?

 W zależności od motka, Zpagetti może mieć wagę od 700 do 900 gram, chociaż czasem zdarzają się cięższe motki. Różnice możecie zauważyć na załączonym zdjęciu. W sprzedaży dostępne są także małe motki, tzw. Baby Zpagetti, które ważą ok.75-95gram.

Ile waży motek Zpagetti? Zwykle ok. 700-900gram.


 

Ile metrów jest w motku Zpagetti?

Według producenta, jest tam ok. 120 metrów. Jak jednak pokazuje rzeczywistość, wszystko znów zależy od faktury i grubości nitki. Jeśli nitka jest cienka, w motku może być zarówno 120, jak i ponad 150 metrów!
W naszym sklepie są dostępne także małe motki Baby Zpagetti, które mają minimum 12 metrów długości.




Druty czy szydełko?

Niektóre z Was wolą druty, niektóre szydełko. Prawdę mówiąc, i jedno i drugie nadaje się do dziergania Zpagetti. Większość preferuje polecane przez producenta szydełko o grubości 10-15mm. Wybór materiału, z którego jest szydełko ma znaczenie przy dzierganiu. My proponujemy szydełko bambusowe - jest lekkie i nie trzeba aż tak mocno gimnastykować rąk przy robótce.




Jakie szydełko do Zpagetti?

W zależności od tego, co chcemy wykonać dobieramy odpowiednią grubość szydełka. Jeśli ze Zpagetti planujemy zrobić bardziej sztywne formy, np. osłonki na donice, kosze, koszyki - warto zastosować szydełko o mniejszym numerze, np. 8 lub 10mm. Jeśli planujemy robótki o większych oczkach lub bardziej elastyczne, najlepiej wziąć do ręki szydełko o rozmiarze 12 lub 15mm.




Gdzie kupić Zpagetti?

To najprostsze z pytań! :) Po Zpagetti zapraszamy do naszego sklepu www.sklep.AkademiaRekodziela.pl. Ostatnio mieliśmy kolejną wielką kolorową dostawę motków. Pojawiło się prawie 30 nowych faktur i odcieni, wiec jest w czym wybierać :)
Oprócz sklepu internetowego Zpagetti możecie także znaleźć w naszych pasmanteriach w galerii w Warszawie oraz w Lublinie. Zapraszamy! :)




Zobacz także pozostałe wpisy:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie nam bardzo miło, jeśli po wizycie zostawisz komentarz :)